El Penyal d'Ifac

28-03-2015

Localitzat a la població de Calp, a la Marina Alta, el Penyal d'Ifac és una penya de 332 metres d'altura que s'endinsa a la mar Mediterrània formant una petita península que s'uneix a terra per un istme detrític. Es tracta d'un dels parcs europeus de menor extensió, les seues característiques bioclimàtiques, la naturalesa dels seus sòls bàsics, la situació i l'orientació, confereixen una gran singularitat i varietat a la seua vegetació. Destaquen també les gavines, que són habitants permanents del Penyal. Totes aquestes característiques el converteixen en el parc natural més visitat del País Valencià.

Aparcament - Centre d'Interpretació - Túnel - Cim - Mirador dels Carrabiners - Túnel - Centre d'Interpretació - Aparcament

La ruta comença a les portes del parc natural, tenim un xicotet pàrquing

De seguida veurem l'entrada al parc amb un panell informatiu

La ruta no té misteri ni complicació, només tenim un camí que puja, això si, és una de les rutes mes transitades que hem fet mai, hi haurà trams on haurem d'esperar per a poder passar per l'afluència de gent i encara que ens impacte trobarem turistes que pugen amb xancletes, si, amb xancletes!!
Entrarem al parc i anirem cap amunt per una pista, tindrem bones vistes del Penyal i del port

En molt poc temps arribarem al centre d'interpretació del parc i a un nou entrador (un torn que compta el nombre de visitants), abans passarem per un encreuament, nosaltres seguim recte, a la dreta tindrem un pàrquing (per a treballadors supose) i un àrea recreativa, a l'esquerra uns miradors

Ara només ens queda anar pujant per un bon camí de pedres que puja zigzaguejant per la cara nord fins arribar al túnel, tindrem algun mirador i bones vistes per ací

Finalment, arribarem al túnel, a partir d'ací el camí es fa un poc més complicat, tindrem trams de roca nua que poden resultar complicats, són pedres relliscoses, tenim cartell avisador. Aquest túnel, es va construir l'any 1918 per un dels diferents amos que va tindre el Penyal, ens permet accedir a l'altre costat de la muntanya

En eixir del túnel començarem a caminar per una senda rocosa, tindrem trams amb cordes per a facilitar-nos el pas, seguint la senda arribarem a un encreuament de camins on podem anar cap al cim o cap al mirador de Carrabiners

Nosaltres vam decidir anar primer al cim per a després al baixar passar pel mirador. Pujarem per la senda que ens ve marcada per punts rojos, tornem a trobar cordes per a passar en alguns trams

Pujant i pujant arribarem a un xicotet tram amb mes pendent on igual necessitem fer servir les mans, sense major problema el salvem i arribem al cim del Penyal, degut a la quantitat de gent no vam poder ni fer-se foto al vèrtex geodèsic

Bones panoràmiques des d'ací dalt

També podrem fer algunes bones fotos amb les famoses gavines que abunden per tot el penyal i encara que resulte estrany també veurem la colònia de gats que viu al cim

Després d'estar un ratet ací dalt i a causa de l'aglomeració de gent vam decidir baixar fins a l'encreuament d'abans per anar al mirador de Carrabiners, una antiga plataforma de vigilància. Una vegada en l'encreuament només hem de seguir l'única senda que existeix, sortegem un parell de gavines i arribarem de seguida

Des del mirador també tindrem molt bones vistes i també estarem ben acompanyats

Ara ja només ens quedarà baixar desfent tot el camí de pujada fins arribar al cotxe i al final de la ruta de hui.